24 Mayıs 2014 Cumartesi

Yedi Güzel Adam dizisinde, Cahit ve Erdem'in dostukları bizleri gerçekten imrendiriyor. Kenan öğretmenin, okuldaki ortamı huzursuzlaştırması bu ikilinin canını sıkıyor, fakat Erdem yine ılımlı bir şekilde olaylara yaklaşıyor. Cahit, Zehra'yı Kenan öğretmenden kıskanıyor ve hala onu çok seviyor. Erdem, Kenan öğretmeni iyi tanıdığı için, Zehra'nın Kenan öğretmene karşı hiçbirşey hissetmediğini iyi biliyor ve Zehra ile Cahit'in tekrardan birlikte olmalarını istiyor. İşte bu sahne sırasında, Erdem'in okuduğu Karanlık Duvarlar adlı şiirinden bir parçayı, o büyülü anlatımıyla kendi sesinden paylaşıyoruz.

Karanlık Duvarlar
Önünü alamıyorum bu kör gidişlerin yollarda
Herkes bir yere gidiyor önünü alamıyorum
Çaresiz direniyorum bu dönüm noktalarında kimse
elini uzatmıyor
Bir gürültülü yaşamağa gidiyor dünya boşalan
bir deniz gibi
Bu sesler ormanında kaybolan bir çağ bu.

Nereye gitsem hep apartmanlar çıkıyor önüme
Alıp başımı duvarlara çarpıyor bu yollar
Gidip gelmelerim bu dar sokaklarda
İnsanların koşup dolduğu bu dar yapılarda
Bir kısır döngüye girmek için bütün çabalar
Biz bunun için mi geldik.

Kara ağaç gibi bağlıyım katı bir çağ bu
Her şey bir makine düzenine gidiyor
-- düzen diyorlar beni çağırıyorlar --
Irmak yatağına sığınıyorum sınırlı bir çağ bu
Baktığımız her şeyde bir yalan kabuğu
Bir mercek düzenine bağlanıyor gözlerimiz.

Erdem Bayazıt

Karanlık Duvarlar - Erdem Bayazıt şiiri videosu


0 yorum:

Yorum Gönder